Unikum blog

Jak zvýšit návštěvnost restaurace díky online marketingu I.

V oblasti restauračních zařízení je stále velmi podstatná reklama i mimo internet, zároveň ale nabírá na významu i online marketing, který může být do jisté míry zcela zdarma, pokud se ho chopíte svépomocí.

V první části naší série o restauracích jsme sepsali několik příkladů, jak začít:

Přidejte se do map (Google Maps a Mapy.cz)

Tato možnost je propojená u Mapy.cz s portálem Firmy.cz a u Google Maps zase s Google My Bussines (Moje firma na Googlu). Vždy si musíte nejdříve vytvořit profil na Firmy.cz nebo Moje firma na Googlu, a ten se pak bude objevovat i v rámci map.

Výhodou zalistování je, že lidé zjistí nejen informace o vašem podniku, otevírací dobu, fotografie jídel, ale pod tímto profilem se budou objevovat i recenze, které zanechají vaši zákazníci. Noví zákazníci pak půjdou raději do restaurace, která bude hodnocená už předešlými hosty. Až 93 % uživatelů totiž přiznává, že online recenze jim pomůže v rozhodnutí, zda nákup dokončit a 84 % lidí bere doporučení na internetu jako osobní doporučení, což jsou velmi lichotivá čísla pro online inzerci.

Nehledě na to, že když budou vyhledávat v mapách například “indická restaurace Praha” a vy tento profil nebudete mít vytvořený, tak se potenciálním zákazníkům ani neobjevíte.

Pravidelně přispívejte na sociální sítě

Ať chcete nebo ne, sociální sítě hýbou planetou. Poslední dobou je tedy čím dál větší nevýhodou je ignorovat. Celkově je dobré na sociální sítích prodat své novinky, aby o nich lidé věděli a zároveň je to přilákalo k další návštěvě. Ze sociálních sítí je pro restaurace nejvýhodnější využívat Facebook a Instagram.

kami-blogpost_kantyna-obr-1

Zdroj: Kantýna (Instagram)

Řádně si vyplňte profil

Nejdříve je potřeba profil podrobně vyplnit. V záložkách najdete hodnocení, to přidávají vaši zákazníci, ale ostatní záložky již musíte doplnit vy. Přidávejte fotky, podrobně vyplňte kartu informace, kde můžete nahrát i stálé menu, způsoby platby, web, kontakty, popsat zákazníkům, jak se k vám dostanou a mnohé další. Velmi zajímavé jsou pro restaurace také záložky události nebo například virtuální prohlídka.

kami-blogpost-sushitime-obr-2

Zdroj: Sushitime.cz (Facebook)

Propagujte, co prodáváte

Na Facebooku, ale i Instagramu sdílejte své jídelní lístky. Menu nepište jen jako holý text, ale pokuste se ho zpracovat do hezké grafické formy. Obrázky totiž zaujmou přibližně 2,5 krát více lidí a budou na ně i častěji reagovat, a tedy se může fotka dostat k více potenciálním zákazníkům. Pro vytvoření menu můžete použít jakýkoliv online editor. Velmi hezky vypadá například editor canva.com, který je v základní verzi zdarma.

Komunikujte se zákazníky

Na sociálních sítích se snažte reagovat na komentáře či hodnocení vašich zákazníků. Pokud vás někdo pochválí, hezky poděkujte, aby zákazníci viděli, že si jich vážíte. Pokud ale někdo píše rozzlobený komentář nebo připomínku, rozhodně se nesnažte tento komentář smazat. Naopak snažte se problém vyřešit. Ale! Pokud je váš fanoušek rozzlobený, je možné, že s vámi nebude jednat příliš galantně. Na jeho komentář reagujte tak, že se omlouváte za vzniklé nedorozumění či problémy a poproste jej, aby vám napsal soukromou zprávu, e-mail nebo vám zavolal (podle toho, kterou variantu preferujete). Tam se domluvte na řešení a případné nápravě.

Upozorněte na zajímavé akce, které pořádáte

Na sociálních sítích se snažte propagovat události, které se ve vašem podniku konají. Budete pořádat zabíjačkové hody nebo péct Svatomartinskou husu? Dejte to vašim zákazníkům vědět už s předstihem, a ne na poslední chvíli, protože většina lidí už třeba bude mít program vymyšlený. Zároveň ale akci připomeňte i den nebo dva předem pro případné zapomnětlivce.

kami-blogpost-nase-maso-obr-3

Zdroj: Naše maso (Facebook)

Marketingové možnosti propagace pro restaurace jsou tak rozvinuté téma, že jej není možné shrnout do jednoho blogpostu, a tak se můžete těšit na další pokračování. 🙂