Unikum blog

Snižování nákladů v AdWords

Snížení nákladů v AdWords začínáme řešit hlavně ve chvíli, kdy máme několik výkonných kampaní a přes placené vyhledávání přicházejí desítky nakupujících návštěvníků denně. Právě tehdy má smysl uvažovat o tom, jak zbytečně neutrácet za ty návštěvy, které žádný zisk nepřinesou.

Zatímco každá neplacená návštěva se hodí, s placenými přístupy to úplně pravda není a nemá smysl vydávat horentní sumy za neefektivní reklamu. Na skutečném AdWords účtu z našeho portfolia si zkusíme dva kroky, jak zbytečné náklady srazit a zároveň neovlivnit negativně tržby. K tomu máme několik různých způsobů, ať už více či méně riskantních. Zde vyzkoušíme nastavení věkových skupin i časového rozvrhu a jejich očekávaný efekt vůči výkonu za posledních 6 měsíců.

Věkové skupiny

Vylučování nevýkonných věkových skupin s sebou nese poměrně nízkou šanci, že se změnou připravíme o pozdější konverze.

Hračky pro školáky a předškoláky budou vyhledávat hlavně jejich rodiče, ani uživatele ve věku prarodičů proto vylučovat nebudeme, alespoň snížení nabídky nám ale u nejstarších 2 skupin s minimální mírou online nákupů příliš neuškodí.

Pokud nemáte kamenný obchod, není důvod nesnížit bidy pro skupinu uživatelů 65+ skutečně razantně.

V konkrétních segmentech pak neuškodí kompletně vyloučit některé skupiny. E-shopy s díly pro závodní auta nebo agentury nabízející adrenalinové zážitky si takový krok mohou dovolit.

adwords_vylouceni_1

Časový rozvrh

Oproti úpravám věkových skupin se změny časového rozvrhu mohou jevit jako riskantnější, přesto jsou v určitých případech velmi přínosné.

Návštěvnost přes reklamy budeme mít ve většině případů i přes noc, zato s jejich výkonem to bude horší. Důvody, proč si lidé vyhledávají Vaše produkty, budou různé a i když žádné konverze například ve 3 ráno neprobíhají, návštěvníci mohou objednávku dokončit hned dopoledne. Proto v některých případech pouze snížíme bidy, jinde ale můžeme s klidným svědomím některé hodiny úplně vyloučit.

adwords_vylouceni_2

“Čumilové”

Nepřehlédnutelnou skupinu návštěvníků tvoří i tací, kteří si budou stále dokola prohlížet e-shop, projdou přes desítky stránek produktů a Váš web navštěvují opakovaně, nic si ale nekoupí. Zkuste si pro lepší představu do kampaní přidat takové publikum bez modifikace nabídek a uvidíte, že malé číslo to není.

Do publika přidejte třeba každého, kdo navštíví web alespoň 10x, projde průměrně nad 2 stránky za session a nic nekoupí. Takové publikum můžete po vyhodnocení s klidným svědomím z inzerce vyloučit.

Kdyby se přeci jen někdo z této skupiny chtěl stát Vaším zákazníkem, na web trefí i bez PPC a navíc se z blokovaného publika nákupem vyřadí. K tomu stejným způsobem, naopak s průměrným počtem stránek za návštěvu pod 2, můžete odhalit vyklikávání reklam konkurencí. Po měsíci od nasazení má publikum přes 300 členů.

Disclaimer!

Vždy je nutné řídit se historickými daty a před podobnými změnami provést důkladnou analýzu výkonu za co nejdelší období. Téměř pokaždé Vás chování návštěvníků něčím překvapí a z analýzy možná zjistíte, že průměrný zákazník vypadá úplně jinak, než jste očekávali. Avšak úprava výše zmíněných aspektů Vám může pomoci utrácet peníze za reklamu mnohem efektivněji.