Unikum blog

Skript, který vám ušetří hodiny práce

Nepoužívate-li v PPC reklamě skripty, okrádáte se o váš cenný čas, a tím i peníze. Nepoužívá-li vaše agentura skripty, můžete to brát jako signál toho, že se o vaše kampaně nestará s pečlivostí, jak by mohla a měla. Těchto agentur není málo, a to ani mezi zavedenými agenturami. Přestože se o skriptech hodně mluví a píše, praxe je bohužel zcela odlišná.

Existuje obrovské množství způsobů, jak využívat skripty. Je možné průběžně sledovat výkon účtu/kampaní či jakékoliv abnormality, A/B testovat, kontrolovat 404 chyby, atd. Většina skriptů už byla vytvořena a je volně k dispozici, stačí si je pouze v případě potřeby upravit na míru s pomocí programátora.

V Unikum standardně používáme v průměru 5-10 skriptů, vždy záleží na velikosti reklamního účtu a potřebách u daného klienta. Některé skripty nám pomáhají automatizovat jednoduché činnosti a věnovat čas činnostem, které mají pro klienta vyšší přidanou hodnotu. Jiné skripty naopak zvyšují efektivitu kampaní na základě nadefinovaných podmínek a scénářů (např. optimalizace ceny za kliknutí na základě počasí, apod.).

Kontrola dostupnosti produktů

Kdybychom měli však vybrat jeden skript, na který se velmi často zapomíná a který doporučujeme nasadit každému e-shopu, je to skript na kontrolu dostupnosti produktů.

Představte si e-shop, jehož sortiment dosahuje stovek až tisíců položek, a zároveň na mnoho z těchto produktů inzeruje v rámci PPC reklamy. Není v silách žádného klienta, ani agentury, aby každý den zkontroloval, zda některý produkt nebyl vyprodán, či neklesl počet produktů skladem pod určitou hranici. Jistě byste nechtěli inzerovat na produkty, které nemáte v nabídce. Skript na kontrolu dostupnosti produktů vám automaticky zkontroluje veškeré reklamy (např. 1x denně nebo 1x za hodinu) a v případě, že takový produkt nalezne, reklamu (v našem případě reklamní sestavu) pozastaví.

ukázka skriptu

Základní skript je volně dostupný např. zde, ale najdete i mnoho dalších variant. Je pouze na vás, zda vám toto řešení vyhovuje, nebo si s pomocí programátora skript upravíte na míru. Například u našeho klienta Footshop jsme si skript upravili následovně:

  • Skript pozastaví reklamy na produkty, které mají méně jak X různých velikostí tenisek. Nechceme inzerovat na modely, které mají omezený výběr velikostí.
  • V případě, že produkt používá univerzální velikost (čistící prostředky, kšiltovky, apod.), skript reklamu ignoruje a nepozastaví ji.
  • Skript se také chová rozdílně u oblečení a doplňků, kde je zpravidla nižší počet velikostí než u tenisek.
  • V kategorii/podkategorii (např. modelová řada) sleduje počet produktů a počet dostupných velikostí. V případě, že klesne pod stanovenou hranici či danou kombinaci, reklama je automaticky pozastavena.
  • U znovu-naskladněných produktů nebo rozšíření nabídky v kategoriích/podkategoriích, které v minulosti byly skriptem pozastaveny, skript reklamy opět spouští.

Tímto jednoduchým skriptem jsme ušetřili mnoho hodin manuální kontroly, které můžeme věnovat činnostem s vyšší přidanou hodnotou pro klienta, a zároveň pomohl eliminovat neefektivně vynakládané náklady na reklamu.

Zaujalo vás využívání skriptů a rádi byste využili našich služeb? Neváhejte nás kontaktovat vyplněním formuláře zde. Rádi vám připravíme řešení a nabídku na míru.