Unikum blog

Marketing Live 2018

Letošní Innovations Keynote proběhl 10. července, a my vám přínášíme přehled zásadních témat, bodů a změn, na které se můžeme v budoucnu těšit.

Nejdříve je ale důležité zmínit pár údajů ohledně uživatelů internetu, od první Keynote konference před 5 lety se mnoho změnilo. Sridhar Ramaswamy, více prezident e-commerce Googlu, v úvodu tyto informace zmiňoval proto, že se jedná o trendy, které budou rozhodně v dalších letech pokračovat.

A o čem tedy mluvíme?

Například se celosvětově zdvojnásobil počet uživatelů smartphonů, mobile je proto stále jedním z hlavních témat. Mění se ale také způsob vyhledávání obchodů a služeb v okolí. Zatímco dříve lidé hledali obchody ve své lokalitě, dnes do vyhledávače zadávají přímo konkrétní produkty. A místo recenzí a doporučení googlí naopak negativní recenze a varování.

Nadále je samozřejmě kladen důraz na maximální relevanci a praktický přínos reklam. Nároky uživatelů se stále zvyšují a proto je nutné používat i nové nástroje, které umožní reklamu personalizovat jejich potřebám, ale hlavně poskytovat užitečný obsah.

google-marketing-live-2018

Teď už ale k zásadním změnám, který nám letošní rok přináší:

AdWords se mění na Google Ads. To je informace, která je v posledních dnech skloňována úplně všude. Nejedná se ale ani tak o okamžitou změnu v nástrojích pro inzerenty, jako spíše ve směru uvažování o způsobech inzerce. Odstranění Words z názvu potvrzuje přechod od cílení pomocí klíčových slov k chytrým kampaním a machine learningu.

Více kontroly nad zobrazovanou inzercí. Po tlačítku umožňujícím vypínat jednotlivé reklamy mají uživatelé nově možnost vypnout i personalizaci reklam v My account. Těm se budou reklamy nadále zobrazovat, ale již bez remarketingových údajů a informací o nich

Novinkou je formát responsive search ads, kterému zadáte 15 nadpisů a 4 popisy a z těch pak systém sám sestavuje textové reklamy o 3 nadpisech a 2 popiscích. Určitě se bude jednat o velice zajímavý nový způsob inzerce, již jen pro podstatně větší plochu, se kterou můžete pracovat. Zatím budou ale reklamy dostupné jen v Angličtině a to později během letošního rok

Mobile landing page speed score. Google Ads také kromě nového jména přichází také s analytikou pro cílové stránky. A v rámci té s hodnocením rychlosti načítání stránky. Bodovat se bude od 1 do 10 a všichni by se měli hodně snažit o co nejvyšší číslo, protože podle statistik Googlu jsou následky pomalého načítání webu pro inzerenty velice nepříznivé.

S tím také souvisí nové cross device reporty. Zajímavé jsou trasy přes jednotlivá zařízení uživatelů, souhrn použitých zařízení a nebo třeba cesty, přes které dochází k akvizici zákazníků a ne jen konverzím.

Auto-optimised landing pages. Je volba pro firmy, které nemají vlastní stránky. Ty vyplní pouze nejdůležitější údaje, které stačí pro to, aby bylo kam směřovat reklamy. Jedná se o velice praktické řešení, pokud je potřeba pouze landing page pro inzerci a místo, kam vystavit telefonní číslo a několik fotografií, což je vše, co většina malých lokálních firem potřebuje. Zatím je ale funkce jen ve fázi testování, po spuštění ji naleznete u Smart campaigns.

Automatické produktové feedy. Vzhledem k tomu, že podobnou funkci představil i Facebook, dalo se očekávat, že Google nezůstane pozadu. A tak tu máme automatické feedy, obří novinku pro Produktové reklamy. Feedy bude možné nechat generovat přímo Googlem na základě obsahu Vašeho webu. Odpadne tak spousta starostí s aktualizováním informací a znovu se tak jedná o výhodu pro inzerenty s menší nabídkou produktů.

Všechny dostupné novinky pro vás budeme testovat a rádi je implementujeme do kampaní i pro váš business.