Unikum blog

Expanze s Google Shopping ads

V letošním roce se seznam států, kde můžete inzerovat přes produktové reklamy, rozrostl o dalších 14, celkově je tedy dnes možné cílit na zákazníky ve více než 30ti zemích. Kdo plánuje rozšířit prodej i za hranice Čech, nebo i Evropy, může se do expanze hned pustit. Aktuální seznam podporovaných zemí naleznete v nápověde Google AdWords na konci sekce Kampaně a reklamy v Nákupech Google.

Pro většinu provozovatelů e-shopů, kteří již produktové reklamy používají v ČR, je to jen otázka rozšíření stávajícího online obchodu o jazykové mutace. Tudíž mohou prodej za hranicemi zahájit velmi rychle, a zároveň mít stále dostatek času na vyladění kampaní do začátku vánoční sezony.

Měny

Velkou výhodou je funkce přepočtu, kterou Google nabízí. Ceny se vypočítají z výchozího feedu a ušetří Vás tím vytváření variant například pro Velkou Británii a Irsko (asi nejčastější kombinaci s různými měnami, na kterou začínají obchody v EU ve stejném jazyce cílit).

Jazykové cílení

Výhodným trhem pro rozšíření jsou sousední Německo a Rakousko, s angličtinou můžete ale zamířit ještě dále. K již zmíněným evropským zemím můžete započítat i Spojené státy, Austrálii nebo nově přidaný Hong Kong či Nový Zéland.

Bing Shopping

Přestože Microsoft ve svém vyhledávači nenabízí takové automatické možnosti jako AdWords, díky kompatibilitě feedů lze vyzkoušet i nové platformy. Product Ads pro Bing jsou v Evropě zatím dostupné jen pro Velkou Británii, Francii a Německo (a to navíc jen pro desktop). Kdo míří do větších dálek, možná ho zaujme cílení na Spojené státy, Kanadu a Austrálii.

Co do podílu uživatelů nebudete dosahovat takových čísel jako na Googlu, často ale na Bingu dosáhnete prodejních výkonů s podstatně příznivějšími náklady.

Kontaktujte nás

Plánujete expanzi prodeje na nové trhy? Chcete rozšířit inzerci o PLA kampaně v zemích, kde již prodáváte bez online propagace? Nebo by Vás zajímaly možnosti produktových reklam ve vyhledávači Bing? Neváhejte se na nás obrátit, se vším Vám rádi poradíme.