Unikum blog

Tvorba kombinovaných přehledů

Stane se to každému.

Napříč tomu, že je systém Google Ads ve spojení s Google Analytics neustále vyvíjen a optimalizován dle požadavků inzerentů, každý měsíc přijde Google s nějakou novinkou, jak usnadnit práci správcům reklamních účtů, a upřímně se jim to velice daří.

Posledním přínosem jsou například nové Smart-bidding strategie, pomocí kterých můžete cílit na konkrétní pozice ve vyhledávání + k tomu přizpůsobené metriky odhadů optimálního bidu pro jejich dosažení.

Jak už jsem řekl, stane se to každému. Přijde chvíle, kdy je pro další rozvoj potřeba přehledů, na které prostě Google Ads / Analytics prozatím nestačí.

Nejčastěji se jedná o kombinace dat z různých zdrojů. Může se jednat jen o e-commerce produktová data z Google Analytics, nebo data ohledně návštěv jednotlivých URL a k nim přisouzená data z inzerce Google Ads.

Také se může jednat o analýzu reklamních textů a jejich výkonu pro rozkladu na jednotlivá slova či slovní spojení, viz skript https://goo.gl/du5Twx

Jedním z mnou hojně využívaných přehledů je analýza počtu sessions a jejich vliv na výkon. Vytvořili jsme tabulku, která na základě dat z GA zobrazuje hodnoty výkonu dle toho, kolikrát uživatel přišel na stránku, než nakoupil.

Kontrola výkonu sessions

Tomuto přehledu předcházela myšlenka efektivity cílení inzerce na uživatele, který za relativně krátkou dobu (např. 3 dny) přišel na stránku více než x-krát a nenakoupil.  Tuto informaci jsme chtěli zjistit na základě kombinace dat o počtu sessions do nákupu, metrikách výkonu a výpočtu nákladů Google Ads na návštěvy.

tabulka-sessions

Na základě informace o mezním PNO, jakožto KPI, jsme jsme usoudili, že pro tohoto klienta je finančně neefektivní cílit inzercí na uživatele, kteří přišli z různých zdrojů na stránky více než 9x za posledních 7 dní.

Výkon zdroje na konverzní trase

Pro ověření dat jsme si vytvořili přehled výkonu jednotlivých konverzních tras a procentuální výskyt jednotlivých zdrojů / medií na dané trase.

top-conversion-path

Z tohoto jsme zjistili, že podíl kanálu Google / CPC je z top 3 kanálů pouze 6 % a tudíž se nám více vyplatí omezit inzerci po této návštěvě na všechny, kteří za posledních 7 dní byli na stránkách více než 9x.

U těchto návštěvníků je velká pravděpodobnost, že konverzi dokončí z jiného zdroje než cpc a investice na takové uživatele již není efektivní.

Slovo na cestu

Nenechte se omezovat pouze přehledy z uživatelského rozhraní. Na každém účtu se dá najít prostor pro zlepšení, jen se musíte dívat na ta správná data, která Vám ukážou cestu.

Nechte se při své práci inspirovat. Je zbytečné vytvářet něco, co již někdo vytvořil, spíše naopak. Základní výhodou digitálního světa je, že lze stavět na tom, co již bylo vymyšleno a upravovat to dále dle svých potřeb.

Další tipy ohledně automatizace aj. naleznete na našem blogu https://www.unikum.cz/blog/

Případně další tipy, jak si pomoci při správě účtu použitím jednoduchých skriptů a automatických alertů: https://www.unikum.cz/blog/automatizace-spravy-a-kontroly-uctu/

V případě, že byste chtěli pomoct s vytvářením tohoto, nebo podobných přehledů, určitě se na nás nebojte obrátit.