Unikum blog

Tipy na optimalizaci vánočních kampaní

Přípravy na nejkrásnější svátky v roce jsou v plném proudu. Pokud máte vánoční kampaně nastavené, skvěle! Tím ale práce nekončí, neboť online reklama bude vyžadovat pozornost až do Štědrého dne. Nezapomeňte také, že téměř hned potom se rozjíždí další vlna povánočních nákupů. I na to buďte připraveni!

obr1

Plánujte

Správně nastavený rozpočet je základ. Podívejte se na data z minulého roku kolem svátků a vezměte v potaz i váš meziroční růst. Díky těmto údajům budete schopni správně odhadnout, jak vysoké rozpočty budou kampaně potřebovat. Dostatečný rozpočet vám zajistí také flexibilitu ve dnech, kdy návštěvnost stránek před svátky stoupá.

Pokud máte omezené finance, nevěště hlavu! Stačí si porovnat výkony kampaní a určit si, co má větší prioritu. Nevýkonné sestavy, které moc utrácí, zkrátka pozastavte.

Oslovte potenciální zákazníky

Až třetina zákazníků nakupuje v adventu podle propagačních akcí. Máte nové produkty nebo naopak své stálice? Naservírujte je zákazníkům v rámci speciálních slev, vánočních akcí, dopravy zdarma a podobně.

Ujistěte se, že inzerujete všechny produkty, které by o Vánocích mohly zaujmout – v Google nákupech nabídněte celý inventář, v kampaních používejte všechna vhodná klíčová slova. Pokud využíváte pouze přesnou shodu, zvažte u těch nejvýkonnějších sestav rozšíření na frázovou nebo modifikovanou shodu. Zachytíte tak více relevantních vyhledávacích dotazů.

Určitě nezapomeňte ani na uživatele mobilních zařízení. Víte, že za poslední dva roky podle Google dat stoupl objem mobilního vyhledávání týkající se online nákupů o 180 %? Jak na mobilní kampaně (nejen) před Vánoci si můžete přečíst v mém dřívějším příspěvku.

Vánoční texty

Myslete také na vánoční nádech u vašich textových reklam. Nemusíte nic přehánět, relevance reklamy je i v tomto období velmi důležitá. Není žádoucí měnit stávající reklamu, která má dlouhou historii s dobrým výkonem. Využít ale kromě různých rozšíření můžete i personalizátory reklam. Díky nim upravíte text podle aktuální situace – garance doručení do Vánoc, sleva 10 % na vše nebo speciální akce cílené na konkrétní lokality nebo zařízení, a to celé bez ztráty historický dat.

obr2

Získejte více zákazníků

Většina lidí je v období svátků zaneprázdněná a kdo nenakoupil s předstihem, bude jistě nakupovat na poslední chvíli. Nabídněte zákazníkům vše pro jejich pohodlnější nakupování – možnost osobního odběru do pozdních hodin, dostupnost zboží až do Vánoc nebo expresní doprava? Na to přece slyší spousta z nás.

Zkontrolujte správné nastavení remarketingu nejen v display kampaních, ale také ve vyhledávání. Zaměřte se na návštěvníky webu i ty, co opustili košík. Tito uživatelé jsou pro vás velmi důležití a při správně zvolené reklamě je pravděpodobnost konverze vysoká. Nezapomeňte ani na stávající zákazníky, které určitě potěší třeba speciální vánoční nabídka. Nebojte se využít úpravy bidů na publika, která vyčnívají svým lepším výkonem.

Měřte úspěšnost reklam

Pro vyhodnocování kampaní v průběhu svátků i po nich je důležité správné nastavení měření konverzí, ať už se jedná o tržby nebo mikrokonverze na webu, které pro vás mají význam. Oceníte to nejen při optimalizaci bidů, vyhodnocení splněných marketingových cílů, ale také další rok, až se budete na vánoční sezónu opět připravovat.

Soustřeďte se na detaily, před Vánoci na nich opravdu záleží! Přestože do svátků zbývá už jenom pár dní, stále to neznamená, že nemůžete své vánoční kampaně ještě trochu vylepšit. Pomoci vám s tím mohou třeba i další tipy od mých kolegů:

Chcete vánoční SEO tipy pro e-shop? Sepsal je pro vás Honza!

Jaké milníky v online marketingu nás čekají do Vánoc a také po nich? Ucelený přehled pro vás vytvořil Roman.

Na to, jak vánočně vyzdobit sociální sítě, se u nás zaměřila Kristýna.