Mobilní kampaně (nejen) před Vánoci

Přípravu PPC kampaní na předvánoční období není radno podceňovat. Sezóna je už koncem října v plném proudu, a tak je správné načasování velmi důležité.

Objem mobilního vyhledávání stále roste a není tomu jinak ani letos. Mobil se pro mnohé stal nákupním asistentem ve chvílích, kdy potřebují najít adresu kamenné prodejny, udělat si přehled o cenách nebo rychle zjistit, který produkt je ten nejlepší. Všechny tyto momenty je důležité ovládnout a být tak svým zákazníkům na očích.

Co si tedy při předvánoční optimalizaci kampaní pohlídat?

Mobilní web

Výběr vhodného vánočního dárku už dávno nezačíná a nekončí v kamenné prodejně nebo doma u počítače. Zákazníci hledají na mobilních zařízeních inspiraci na vánoční dárky při cestě do práce, při obědě a mnohdy ani před spaním nepustí svůj telefon z ruky. Pokud chcete, aby byl návštěvník Vašeho webu spokojený, zajistěte, že se mu načte na mobilním zařízení rychle.

Když ne celý web, tak alespoň hlavní landing page by měla být pro mobily optimalizována. Zajistěte si stránky s jednoduchou strukturou, jasnými tlačítky a umožněte rychlý nákup bez registrace. Návštěvnost z mobilů už dávno dorovnala a mnohdy i předčila počítače, takže pokud jste responzivní web stále odkládali, tak věřte, že je čas tento potenciál naplnit.

Úprava mobilního biddingu

Vzhledem k velikosti zobrazovací plochy mobilních zařízeních, je velmi žádoucí obsadit s reklamou první pozici, která má nejlepší výkonnost. S horší pozicí zpravidla výkon klesá, od třetí už reklama pravděpodobně žádné prokliky, potažmo konverze nepřinese. Pokud tedy používáte úpravy bidů na zařízení, přesvědčte se, že mobilním zařízením zbytečně neubíráte.

Zvýšení cen za proklik

Před Vánoci začíná inzerovat mnoho konkurentů, kteří celý rok čekají právě na toto štědré období, což znamená, že bude cena za proklik stoupat. Pokud na tuto situaci nebudete reagovat, poznáte to na horších pozicích inzerátů a nižší návštěvnosti.

Navýšení rozpočtů

Máte v účtu kampaň, která je efektivní a vydělává? Skvěle! Myslete na to před Vánoci a nebojte se rozpočet u takové kampaně navýšit. Nejhorší variantou je s rozpočtem kampaně nepracovat nebo ho dokonce omezit.

Rozšíření

Využití všech dostupných rozšíření reklam může na mobilu znamenat, že se reklama zobrazí téměř přes celý displej. V tomto případě je opravdu o co stát! Nezapomeňte na rozšíření o lokalitu, volání, popisky, odkazy na podstránky a strukturované úryvky.

Aplikace

Máte mobilní aplikaci? Určitě využijte v Google Ads možnost rozšíření App Extension, které je dostupné jak pro Android, tak iOS. Důvodem, proč podpořit mobilní aplikaci reklamou, může být i to, že spousta lidí najde právě pod stromečkem nový mobilní telefon, na kterém bude ochotna vyzkoušet i jim dosud neznámé aplikace.

Texty reklam a bannery

Máte produkty v akci, nabízíte dopravu zdarma nebo osobní odběr v oblasti, na kterou reklamy cílíte? Využijte všech těchto výhod hned do nadpisů reklam. Před Vánoci nechce nikdo na své objednávky čekat, tak dejte zákazníkům důvod nakoupit právě u vás. Spousta z nich také vyhledává informace nebo produkty spojené s místem (např. “dětský nábytek praha”), takže i na to je dobré v textech myslet.

bannerových reklamách komunikujte jasná a stručná sdělení, která uživatele nezahltí. Zároveň se ujistěte, že používáte také mobilní banner o rozměrech 300×50, 320×50 nebo 320×100 pixelů (Google Ads) a 300×250, 300×300 nebo 320×100 pixelů (Sklik).

Mobilní zařízení jsou stále na vzestupu, ale nezapomínejme, že jde především o vyhledávání a průzkum trhu. Co se konverzního poměru a tržeb týká, desktop je prozatím ještě ve vedení.

Nemáte na období svátků své kampaně ještě připravené? Kontaktujte nás a Vánoce určitě neprošvihnete!